fredag 21. mars 2014

Mønster oppgave - Phototshop/illustrator

Vi skulle lage to mønster på et A4 format. Vi skulle bruke enten photoshop eller illustrator, men vi kunne også bruke begge deler. I oppgaven skulle det lages et livlig og et rolig mønster.
Det som skulle leveres var mønsterrapport og flatemønster. Rapport er det som gjentas i flatemønsteret.

Jeg har brukt både photoshop og illustrator i denne oppgaven. Jeg har startet i illustrator med å lage et mønsterelement (det som speiles og blir snudd på i rapporten). Jeg brukte en børste i illustrator, for å så vri og gjenta den rundt seg selv. Det andre jeg lagde brukte jeg kun photoshop. Jeg tegnet over formen på en firkløver og fylte inn med en lysere farge.
















Rapport, rolig.






















Flatemønster, livlig.

På det livlige flatemønsteret ble fargene veldig mye mørkere og daffere enn det de var på rapporten. Jeg vet ikke hvorfor det ble sånn...


Egenvurdering.
Det rolige mønsteret ble jeg faktisk ganske fornøyd med! synes det var helt enkelt og søtt. Likte godt fargen.
Det livlige mønsteret ble jeg ikke like fornøyd med. Synes det ble litt kjedelig. Kunne gjort noe mer med det.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar