torsdag 8. mai 2014

Gerilja broderi

I det siste har vi jobbet med gerilja broderi. Et gerilja broderi er en måte å uttrykke seg på gjennom et broderi. Du kan brodere inn et budskap og lage et motiv som passer til det. Under har jeg listet de ni budene for gerilja broderi!
1. Du skal brodere sannheten om deg og dine venner.
2. Du skal overskjære broderiets hang til nusselighetens og religionens klamme røtter.
3. Man kan aldri brodere en sinnstilstand nedrig nok.
4. Du skal aldri såre din neste med mindre enn fem sting.
5. Du skal elske og forakte broderitradisjonen, og hate og beundre den huslige fliden.
6. Du skal aldri kopiere andres broderier, eller brodere prefabrikkerte kitt.
7. Unngå aldri å utbrodere skandaler.
8. Du skal aldri angre.
9. Du skal sorgløst kunne brenne ditt broderi, men gladelig ta vare på rammen.
Før vi begynte med selve broderiet skulle vi ha en prøvelapp der vi testet forskjellige typer sting. Da den var ferdig kunne vi begynne på en plantegning for hovedoppgaven. Jeg valgte å ha "Forever Fab" og en diamant. "Fab" er en forkortelse av ordet Fabulous. Jeg valgte å brodere i noe som heter korssting, fordi jeg synes det ser mest oversiktlig ut.
Jeg tegnet opp på et ruteark, med et kryss i hver rute. På broderiet har jeg forstørret det litt og lagt til litt flere sting der det trengs. Rutene på arket er større enn de på stoffet.
Her er bilder av det ferdige produktet:
 






















Egenvurdering.
Jeg synes det ferdige produktet var helt ok. Mange steder har jeg ikke festet tråden skikkelig, så den faller opp. Men alt i alt synes jeg den så ganske fin ut! Ble ganske fornøyd med diamanten, synes fargevalget passet bra på den.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar