onsdag 9. april 2014

Moodboard

Vi har laget moodboard om hva vi skal søke neste år. For eksempel har jeg valgt å lage en med masse barn og farger siden jeg har søkt barn og ungdom til neste år.
En moodboard er som en kollasj. Den kan være satt sammen av farger, bilder, skrift og forskjellige materialer.

På min moodboard har jeg valgt å uttrykke mye glede. Jeg har mange forskjellige lyse og sterke farger. Jeg har for det meste bare klipt og limt på ønskede bilder. Jeg har også med noe skrift og stoff.
Jeg valgte å ha et ganske rett og ryddig oppsett. Jeg liker ikke å ha bilder som overlapper hverandre, så jeg har litt mellomrom på alle bildene mine. Det jeg har fokusert en del på er at det ikke skal være for mye av noe på samme sted. For eksempel har jeg unngått å satt stoffprøvene nærme hverandre.
Jeg har også jobbet med komplementær-kontraster (rød og grønn).














Noen av elementene jeg har brukt.

Her er ferdige produktet:

Egenvurdering av oppgaven.
Jeg ble ganske fornøyd. Jeg synes den så veldig fin ut med fargene og bildene jeg valgte ut, og hvor jeg hadde plassert de. Noe jeg kunne gjort annerledes var å endre bakgrunnen så hele var blå (det vises ikke på bildet, men det går en hvit kant rundt hele utsiden av moodboarden min).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar