mandag 16. desember 2013

Gråtone skala, del av et bilde

Vi har jobbet med gråtone skalaen. Vi har brukt forskjellige teknikker og blyanter for å få bedre og jevnere skygge. Blyantene vi har brukt er 2B, 5B og 8B.

En av oppgavene vi hadde fått var å tegne epler med skygge, med en tidsbegrensning på 30 sekunder. Etter hvert fikk vi lengre tid, opptil 2 minutter på å tegne eplene.
Vi fikk også en liten del av et bilde som vi skulle tegne os ut i fra. Der skulle vi bruke alle blyantene. Det var fritt hva vi tegnet, det trengte ikke å være noe spesifikt eller realistisk. Målet var å bli kjent med blyantene og teknikker med skyggelegging.

Dette er en gråtone skala. Her har jeg brukt alle blyantene våre.
























Til venstre ser du bilde av de første eplene jeg tegnet og de jeg valgte å levere inn.
Til høyre ser du bilde jeg tegnet meg ut i fra.

Alt i alt ble jeg ganske fornøyd med begge oppgavene, men jeg synes at på det bilde jeg tegnet ut i fra ble det litt mye og rotete.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar