mandag 2. desember 2013

Oppbevaringseske

Oppgaven gikk ut på; 1) å bli kjent med materialene kartong, lim, tape samt collageteknikk.
2)  Med utgangspunkt i tema, designe en eske som er nøyaktig utført.

På boksen min gikk jeg veldig mye frem og tilbake om hva jeg skulle ha på boksen min. Jeg ville ha et litt jentete tema, men ikke for mye. Etter å ha rotet rundt med noen ideer, gikk jeg for to nyanser rosa på utsiden, og svart og blå på innsiden. I ettertid angrer jeg på at jeg tok blå på innsiden i stedet for å bare ha alt svart. Jeg har også plassert en sølvkrone midt på lokket, og konfetti litt rundt om kring.

Vi begynte å tegne opp de forskjellige bitene etter en mal. Deretter kuttet vi ut alle delene og teipet de på plass. Når delene satt fast i hverandre og utgjorde en boks, begynte vi på designet. Det første jeg gjorde var å bestemme de fargene jeg skulle ha. På innsiden hadde jeg valgt å ha svart i bunnen og blå i lokket. På utsiden av boksen har jeg en mørk rosa på lokket og en lysere på bunnen. Jeg brukte collageteknikk over hele boksen.

Jeg har dessverre ikke noen bilder av selve prosessen.

Her er det ferdige produktet!















Egenvurdering:
Jeg ble ganske fornøyd med esken min. Jeg synes den ble veldig søt. Det var noen småting som kunne vært bedre. For det første, så var den litt skeiv. Lokket må settes på på en spesiell måte ellers går det ikke på. Jeg synes innsiden var litt slurvete gjort, man kan tydelig se at noen steder ikke har noe silkepapir på. Annet enn det var jeg fornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar