mandag 16. desember 2013

Selvportrett med utgangspunkt i foto

Oppgaven var å ta et bilde av oss selv der vi hadde et eller annet uttrykk (Glad, sint, overrasket, lykkelig osv). Bildet skulle redigeres i PhotoShop. Der skulle vi gjør bildet svart/hvitt og legge på filteret Cutout for å få frem gråtonene mer nøyaktig. Man kunne stille inn hvor mange gråtoner man ville ha, skarpheten på linjene og hvor avrundet linjene skulle være.

Originalt bilde.                                                                                                Med svart/hvitt                                
   




















Med Cutout-filteret:


































Jeg farget over den veska som henger i bakgrunnen, fordi det hadde blitt veldig mye mer arbeid om jeg skulle hatt med den i tillegg. Var nok arbeid å male meg, for å si det sånn.

Nå vi skulle male så begynte vi med å grunne en pappplate (vi malte hele plata hvit to ganger på begge sider). Når plata var tørr så printet jeg ut bildet og overførte det til plata med bruk av blåpapir.
Det første jeg gjorde når jeg begynte å male var å unnagjøre det svarte på bildet. Så begynte jeg å blande grå-fargene. Jeg la merke til at hele bildet mitt ble et hakk mørkere enn det jeg printet ut, men jeg synes det så fint ut for det!

Ferdig produkt:



Jeg valgte å ha smykket blått for å lage blikkfang (og fordi smykket er grå/blått i virkeligheten)

Jeg ble kjempe fornøyd med hvordan bildet mitt ble, selv om det ble litt for mørkt. Det var mye arbeid og mange små områder med forskjellig farge, men jeg synes det gikk ganske greit å få det til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar