torsdag 19. desember 2013

Toving. Tema: Oppbevaring

Vi har jobbet med toving. Det vi begynte med var å prøve ut enkelte teknikker (jobbe i sirkler etc). Vi lærte først hvordan man tover en kule av ull, og hvordan man lager et flak. Jeg fant ut at det er vanskeligere å jobbe med ull som er blitt farget. f.eks var det mye lettere å jobbe med grå ull enn å jobbe med ull som var rosa.

Oppgaven vår var å lage noe som man kunne ha noe i. Det kunne være en mobil-lomme, et pennal, sminkeveske, pengebok o.l. Jeg valgte å lage en mobillomme. Min første ide var å lage en som var helt simpel. Innsiden tenkte jeg å ha hvit og utsiden blå (eller omvendt). Men, da jeg hadde laget ferdig den blåe siden fant jeg ut at den bare kunne være sånn.
Jeg begynte å tenke ut lukkemekanismen skulle se ut. Om det skulle være en trykknapp, en knapp som var sydd på som gikk gjennom "luka", glidelås... Mens jeg satt og funderte fikk jeg en kjempe god ide! Mobil lomma kunne jo se ut som cookie monster!
Så jeg sydde på knapper som øyne og tørr filtet på munn. Tørr filting er når du bruker en filte-nål og på en måte stikker tørr ull inn i arbeidet ditt. På baksiden har jeg filtet inn "Me want cookie", noe som er det cookie monster sier. O'ene har jeg laget som kjeks.







































Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Den ble kjempe søt, synes jeg! Har ikke hatt noen spesielle problemer underveis, siden jeg har tovet en god del før og føler jeg kan det helt greit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar